سوالات متداول از سامانه پیامکی

 سوالات متداول

 

 آيا شرکت ما بدون دسترسي به اينترنت امکان استفاده از امکانات و خدمات شما را دارا مي باشد؟

بله - دوست عزيز ، نرم افزار ما تحت وب ارائه مي شود ، اما در سيستم امكاني طراحي شده است كه با استفاده از موبايل شخصي خود و بدون دسترسي به اينترنت و كامپيوتر شما قادر به ارسال پيامك هستيد. براي كسب اطلاعات بيشتر تماس بگيريد 

 

 سازمان ما داراي نرم افزار ويژه اي مي باشد چگونه مي توانيم سرويس پيام کوتاه رابه سيستم اضافه نماييم؟

با استفاده از توابع DLL ارسال و دريافت پيام کوتاه براي اضافه کردن قابليت ارسال و دريافت پيام کوتاه به نرم افزار خود توسط برنامه نويس همان برنامه ( Web Servisce )

  

 نرم افزار تحت ويندوز داريد؟

 بله - دوست عزيز ، براي دريافت نرم افزار مي توانيد با بخش پشتيباني تماس بگيريد.

  

 آيا نياز به سخت افزار جانبي براي استفاده از سامانه مي باشد؟

خير – اين نرم افزار نياز به هيچگونه سخت افزار جانبي ندارد و تنها با اتصال رايانه شما به شبکه اينترنت کليه امکانات را براي شما فراهم مي نمايد.

 

 آيا نياز به اتصال دائم به اينترنت مي باشد؟

خير – نرم افزار به گونه اي طراحي گرديده که تنها زماني که مي خواهيد ارسال پيام داشته باشيد و يا زماني که مي خواهيد پيام هاي رسيده را دريافت نماييد نيازمند اتصال موقت به شبکه اينترنت مي باشد .

  

 آيا مي توان مسابقات و نظر سنجي هاي چند سوالي برگزار کرد؟

بله – بسته هاي مسابقات و نظرسنجي به گونه اي طراحي گرديده که مي توان نظرسنجي هاي چند سوالي چند گزينه اي را برگزار نمود . و درصورت نصب بسته پاسخ خودکار به شرکت کنندگان در نظر سنجي نيز پيامي را به صورت خودکار ارسال نمود.

 

 آيا در زمان برگزاري مسابقات و نظرسنجي ها ، رايانه بايد به شبکه اينترنت متصل باشد؟

خير – تنها زمان تعريف مسابقه و نظر سنجي نياز به اتصال وجود دارد وهر زمان رايانه به شبکه اينترنت متصل گردد پيام هاي رسيده را دريافت مي نمايد و تحليل آماري مسابقات و نظر سنجي را به صورت ميله اي و درصد نمايش مي دهد .حتي در صورت تعريف پاسخ وخودکار نيز نيازبه اتصال دائم به شبکه اينترنت نمي باشد.

 

 آيا امکان نوشتن ماژول خاص مد نظر شرکت ما بروي سامانه توسط شما مي باشد؟

بله - شما هر امکان و ماژول که مد نظر داريد را مي توانيد سفارش دهيد تا توسط تيم برنامه نويسي ما براي شما نوشته و نصب گردد.

 

 سامانه چيست؟

به نرم افزار جامعي که همه نيازهاي کاربر در يک موضوع مشخص را برآورده کند سامانه مي گويند.

 

  سامانه پيام کوتاه چيست؟

به سامانه اي که به صورت تخصصي جهت ارسال، دريافت و مديريت پيام کوتاه طراحي شده و ابزارهاي ايجاد، ارسال، دريافت و تحليل پيام کوتاه را در اختيار کاربر قرار مي دهد، سامانه پيام کوتاه مي گويند.

 

 کاربرد سامانه پيامک چيست؟

امروزه پيامک ديگر تنها ابزاري براي ارسال و دريافت پيغام هاي متني ميان کابران تلفن همراه محسوب نمي شود و موارد استفاده بسيار متنوعي براي آن تعريف شده است . 

لازم به ذکر است که پيامک يکي از راه هاي بسيار موثر ارتباط سازمان ها و ادارات ، دانشگاه ها ، بانک ها ، بيمه ها ، بورس ها ، شرکت ها و فروشگاه ها با مخاطبان خاص خود است که با نيم نگاهي به فهرست صدها مشتري خدمات پيام کوتاه اين شركت ، گستردگي کاربردهاي پيامک را به خوبي آشکار مي کند

 

 آيا براي استفاده از خدمات پيام کوتاه نياز به نصب نرم افزار خاصي هست ؟

اين سامانه کاملا تحت وب بوده و نياز به نصب هيچ نرم افزاري روي سيستم عامل ندارد ، تنها نياز به اينترنت و يک مرورگر به روز شده ( فايرفاکس ، اينترنت اکسپلورر ، اوپرا و… )  داريد.

 

 چگونه مي توان از سامانه استفاده کرد؟

براي استفاده از سامانه پيامک به يک حساب کاربري نياز است. به هر کاربر يک نام کاربري و رمز عبور اختصاص مي يابد که با استفاده از آن ها مي تواند وارد پنل اختصاصي خود شود و اقدام به تهيه و ارسال پيامک نمايد..

 

 نام تجاري چيست؟

کلمه انگليسي که جايگزين شماره ارسال کننده مي شود و حداکثر طول آن 11کاراکتر است. امکان ارسال پيامک با نام تجاري فارسي تا کنون ميسر نشده است.

 

 ارسال با نام تجاري چه مزايا و معايبي دارد؟

نام تجاري روي مخاطباني که مي توانند انگليسي بخوانند تاثير گذار و مجذوب کننده است اما براي عموم چندان مطلوب نيست.

نام تجاري امکان دريافت پيامک را ندارد و فقط براي ارسال قابل استفاده است.

کلماتي که به عنوان نام تجاري درج مي شوند يکتا نيستند يعني هر کسي مي تواند با نام يک برند يا شخص اقدام به ارسال پيامک کند. اين امکان فعلا موجود نيست.

 

  آيا امکان دارد پيامک ها با شماره موبايل کاربر ارسال شود؟

خير. پيش شماره هاي تعريف شده فعلي 5000 و 3000 هستند

 

 منظور از رايگان بودن سامانه چيست؟

منظور از رايگان بودن سامانه به اين صورت است که هزينه اي براي راه اندازي سامانه گرفته نميشود و به صورت مادام العمر ميتوانيد از اين سامانه استفاده کنيد بدون پرداخت هزينه ساليانه

 

در صورتي که مرورگر (Browser) شما قديمي است آن را حتما به روز کنيد.

مروگر پيشنهادي ما براي استفاده از اين سامانه “فايرفاکس” مي باشد که هم اکنون پرطرفدار ترين مرورگر جهان است.

 

 آيا از طريق اينترنت Dial-Up (کارت اينترنت ) هم ميتوانم از اين سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اينترنت من پايين باشد تاثيري در ارسال پيامک خواهد داشت ؟

بله از طريق هر اينترنتي ، حتي GPRS (اينترنت از طريق سيم کارت تلفن همراه) ميتوانيد از اين سامانه استفاده نماييد  ، سرعت ارسال پيامک هيچ ارتباطي با سرعت اينترنت ندارد چرا که ارسال پيامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .

 

 پرداخت هزينه ها يکبار براي هميشه است يا بايد بصورت دوره ايي (مثلا سالانه) پرداخت مي شود؟

فقط شماره اختصاصي ها نياز به تمديد ساليانه دارند.

 

 آيا جهت مصرف کردن شارژ اعتبار ارسال SMS خريداري شده محدوديت زماني وجود دارد ؟

بله –  با توجه اينکه قراردادها بايد زمان دار باشد مدت زمان استفاده از شارژ يکسال مي باشد ولي چنانچه بخشي از ميزان اعتبار مانده باشد شرکت ، شارژ را بصورت خودکار به سال بعد انتقال داده  و امکان استفاده وجود دارد ( اما حقي براي خريدار ايجاد نمي کند)

 

 آيا دريافت پيام کوتاه هم هزينه دارد؟

خير –  دريافت پيامک هزينه اي در بر ندارد

 

 آيا سامانه قابليت نمايش Delivery پيامک ها را دارد؟

بله – امکان دقيق گزارش گيري پس از ارسال ها وجود دارد

 

 آيا با اين سامانه مي توان به شماره هاي ايرانسل نيز SMS فرستاد؟

بله – در سامانه امکان ارسال به کليه شماره هاي ايرانسل وجود دارد

 

 آيا هزينه ارسال SMS به همراه اول یا ایرانسل و … تفاوت دارد ؟

خير-هيچ تفاوتي ندارد

 

 آيا بوسيله سامانه مي توان به شماره هاي خارج از کشور پيام کوتاه فرستاد؟

خير – فعلا امکان ارسال بين المللي در سامانه وجود ندارد

 

 آّيا براي استفاده از اين سامانه به نرم افزار خاصي که روي کامپيوتر نصب شود و يا سخت افزار جانبي خاصي نياز داريم؟

خير . شما صرفا يک دسترسي به اينترنت نياز داريد و از هر کجا که به اينترنت متصل شويد ( حتي به صورت Dial up و با سرعت معمولي ) با وارد شدن به آدرس اينترنتي سامانه خود مي توانيد از امکانات آن استفاده کنيد. 

 

 سرعت ارسال SMS در SMS Panel شما چه تعداد است ؟

متوسط سرعت ارسال ???? پيامک در دقيقه است. البته ناگفته نماند که سرعت ارسال SMS تابعي از ترافيک آن لحظه اپراتور مخابراتي است. در موارد با ترافيک سرعت ارسال ??? پيامک در دقيقه نيز مشاهده شده است و يا در نقطه مقابل آن اغلب در روزهاي جمعه سرعت تا ???? ارسال در دقيقه نيز بالا مي رود. 

 

 SMS هاي من با چه شماره اي ارسال مي شوند؟

در اين سامانه به هر مشترک يک شماره اشتراکي  اختصاص داده مي شود که امکان ارسال به همه اپراتورهاي فعال کشور ( همراه اول ، ايرانسل و تاليا ) را دارد. 

 

 آيا امکان نمايش اسم شرکت فرستنده پيامک بجاي شماره فرستنده هست

خير-از طرف مخابرات اين قسمت بسته است

 

 آيا مي توان از طريق وب و سرويس هاي http نيز پيامک فرستاد

بلي ، شما مي بايست براي اين منظور از web service استفاده کنيد. جهت کسب اطلاعات بيشتر با واحد پشتيباني شرکت تماس حاصل فرماييد.

 

 ايا امکان دريافت و دايورت بروي موبايل هم وجود دارد?

بلي در صورت داشتن شماره اختصاصي اين قسمت فعال ميشود.همچنين شما مي توانيد در تنظيمات دريافت مشخص نماييد که پيامک دريافت شده به ايميل و شماره موبايل شما ارسال شود. 

 

 سامانه پيامک تحت وب چيست؟

سامانه پيام کوتاه تحت وب در واقع يک نرم افزار مديريت ارسال و دريافت پيام کوتاه است که به سرور مخابرات متصل است و از طريق اينترنت کار ميکند و کاربران اين سيستم با نام کاربري و رمز عبوري که از مديريت سامانه دريافت ميکنند و از طريق آدرس اينترنتي تعريف شده وارد پنل کاربري شخصي و يا همان صفحه خانگي خود شده و ارسال و دريافت پيامکها و امکانات فعال ديگري که بر روي پنلشان وجود دارد را بدون نياز به سيم کارت و گوشي موبايل مديريت ميکنند

 

 چرا شماره اختصاصي ها به صورت مادام العمر نيستند؟

مهمترين مسئله اينست که شرکت اپراتور 3000 (مگفا) با تمام نمايندگان فروش قرارداد ساليانه منعقد ميکند و بصورت ساليانه هزينه اي بابت نمايندگي از نمايندگان دريافت ميکند و تضميني بابت تمديد قرارداد به نمايندگان داده نميشود و چيزي بنام قرارداد نمايندگي مادام العمر وجود ندارد . اين بدان معناست که نمايندگان بنا بر شرايط قرارداد و همپنين تعهد وجداني ميبايست پنلهاي کاربري را بصورت يکساله ارائه کند. از سوي ديگر نرخ سود و هزينه ها در اس ام اس مارکتنيگ کاملآ روشن و مشخص است و تمام سايتها و شرکتهايي که در اين زمينه فعاليت ميکنند ميبايست يک تعادلي در آن برقرار نمايند. ايجاد و واگذاري نرم افزار هاي تحت وب نياز به يک سري هزينه ها مانند حق نمايندگي ساليانه با اپراتور پيام کوتاه مانند شرکت مگفا , ارتقاي  سرور و نرم افزار , اينترنت و ... دارد که ميبايست براي سرويس دهي و پشتيباني هرچه بهتر مبلغي از کاربران دريافت گردد.

 

 آيا سامانه شما قابليت ارسال پيامک به تمامي اپراتورهاي تلفن همراه را دارد؟

بله

 

 آيا راهنماي سامانه نيز وجود دارد ؟

بله در قسمت بالاي صفحه کاربريتان موجود است

 

 براي دريافت پيام بايد چه بايد کرد؟

براي دريافت پيامک نياز به خريد خط اختصاصي مي باشد .همچنين ساير امکانات مربوط به خط اختصاصي (شامل مسابقات،نظرسنجي،پاسخگوي خودکار و...) هم در اختيار شما قرار خواهد گرفت.براي خريد شماره اختصاصي هم به قسمت خريد شماره اختصاصي مراجعه، ليست شماره ها موجود است ميتوانيد خريد را انجام دهيد

 

 آيا هزينه  پيام هاي برگشتي  برميگردد؟

بله ، تمام پيامک هايي که مخابرات برگشت مي زند و بعبارتي دريافت نمي نمايد ، هزينه ي آن را برگشت داده و به حساب کاربري شخص برگشت خواهد خورد.

 پيامك انبوه به چه صورت مي باشد؟

در قسمت ارسال پيامک انبوه متن و تاريخ ارسال را ثبت ميکنيد کارشناسان بعد از بررسي ارسال را انجام خواهند داد.براي ارسال پيامک انبوه به سطح شهر ميتوانيد به قسمت ارسال پيامک منطقه اي  انبوه در پنل کاربريتان مراجعه کنيد.

 

 تعرفه ثابت چيست؟

تعرفه ثابت در واقع خريد يک امتياز است که با خريد امتياز تعرفه ثابت ،تعرفه پيامکي شما تا يک سال به صورت ثابت ميشود و ديگر به افزايش  شارژتان بستگي ندارد

 

 خريد شارژ به چه صورت است؟

براي خريد شارژ سامانه پيامک ميتوانيد به قسمت خريد اعتبار مراجعه و خريدشارژ  را انجام دهيد که به دو روش ميتوانيد انجام دهيد

1- پرداخت از طريق کارت هاي عضو شتاب

2- واريزبه  شماره حساب و کارت شرکت و اعلام آن به بخش پشتيباني

 

 آيا امکان شارژ آنلاين پنل ها در کنترل پنل صورت گرفته است يا خير؟

بلي شما با استفاده از کارت هاي بانکي عضو شبکه شتاب و با در اختيار داشتن رمز دوم کارت ، در هر لحظه از شبانه روز سامانه خود را شارژ بفرماييد.

 

 آيا امكان ارسال هوشمند يا تبريك تولد وجود دارد؟

بله 

 

 ذخيره خودكار شماره در گروه به چه صورت مي باشد؟

به قسمت تنظيمات اوليه در پنل کاربريتان از منوي سمت چپ مراجعه کرده و تنظيمات آخر را کامل کنيد

 

 نحوه ي ايجاد پاسخگوي خودكار، مسابقات و نظرسنجي به چه صورت مي باشد؟

به قسمت امکانات ويژه در پنل کاربري قسمت فيلم آموزشي مراجعه فرماييد

 

 ارسال زمانبندي به چه صورت مي باشد؟

به قسمت ارسال پيامک رفته و ارسال زمانبندي را انتخاب کرده تاريخ و زمان ارسال را مشخص و ارسال ميکنيد

 

 ارسال متناظر به چه صورت مي باشد؟

در پيام هاي عادي يک متن را به شماره هاي مختلف ارسال ميکنيد ولي در پيام متناظر ميتوانيد پيامهاي متفاوت را براي اشخاص متفاوت در يک زمان بفرستيد.براي مثال:

در مدرسه اي ميخواهند نمرات مختلف  بچه ها را به والدين مختلف ارسال کنند 

 براي ارسال ميتوانيدبه بخش فيلم آموزشي در ارسال پيامک متناظر مراجعه فرماييد.

 

 نحوه ي ساختن گروه به چه صورت مي باشد؟

در قسمت دفترچه تلفن  به دو صورت با نام و بدون نام  ميتوانيد گروه ايجاد کنيد .

به بخش فيلم آموزشي  دفترچه تلفن مراجعه فرماييد

 

 نحوه ي ساختن گروه هاي با نام و افزودن افراد به اين گروه به چه صورت مي باشد؟

در قسمت دفترچه تلفن به قسمت گروههاي با مشخصات کامل رفته و گروه را ايجاد ميکنيد و از طريق فايل اکسل يا بصورت دستي ميتوانيد شماره ها را وارد گروه کنيد.

به بخش فيلم آموزشي  دفترچه تلفن مراجعه فرماييد

 

 عدم ارسال کد فعال سازي

در صورت ارسال نشدن کد فعال سازي با بخش پشتيباني تماس بگيريد

 

 رمز عبورم را فراموش كردم چكار كنم؟

در صفحه ورود به سامانه پيامک رفته، در قسمت فراموشي رمز عبور ميتوانيد نام کاربري را داده وسامانه، رمز عبورجديد را به گوشيتان ارسال ميکند

 

 نام كاربري و رمز عبور را فراموش كردم؟

براي فراموشي نام کاربري با پشتيباني تماس بگيريد.

 

 آيا شماره اشتراکي قابليت دريافت دارد؟

خير- شماره اشتراکي تنها براي ارسال پيام بوده و براي دريافت پيام،  بايد شماره اختصاصي داشته باشيد.

 

 فرق 3000 با 5000 چيست؟

به طور کلي از اصلي ترين تفاوت هاي اپراتور هاي مختلف ميتوان به سرعت ارسال، نحوه ارائه خطوط اختصاصي، دريافت دليوري و بازگشت هزينه پيام

هاي ناموفق اشاره نمود خط هاي با پيش شماره 3000 در دريافت پيام قوي تر و با سرعت بيشتر عمل مي نمايد

 

 فرق قيمت شماره ها در چيست؟

قيمت شماره ها فقط به پيش شماره ها و به تعداد رقم شماره و رندي شما ره ها  بستگي دارد.شماره هاي با پيش شماره 3000 در دريافت پيام بهتر بوده و بدليل قديمي بودن اپراتور قيمت آنها هم بيشتر مي باشد ولي اپراتورهاي جديد بخاطر گرفتن بازار قيمت شمارها را ارزانتر ارائه مي دهند.

 

 اعتبار شماره اختصاصي ها تا چه مدت است؟

شماره اختصاصي ها تا يک سال اعتبار دارند اگر بخواهيد ميتوانيد براي سال بعد تمديد کنيد

 

 براي خريد شماره اختصاصي چه بايد كرد؟

براي خريد شماره اختصاصي بايد به قسمت خريد شماره رفته ليست شماره ها موجود است ميتوانيد خريد را انجام دهيد

 

 با خريد شماره چه امكاناتي براي من فعال مي شود؟

دريافت پيام،نظرسنجي،مسابقات،دايورت پيام،پاسخگوي خودکارو...